نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2975
-
الف
+

سه کشور بزرگ ایران، افغانستان و تاجیکستان باید پاسدار زبان و ادبیات فارسی باشند

نشست بررسی «زبان وحدت و همدلی در بیان برخی از شُعرای پارسی‌گو» در سالن اجتماعات مرکز فرهنگی سرکنسولگری ایران برگزار کرد.

به گزارش آی فیلم 2 ، به مناسبت میلاد مسعود نبی مکرم اسلام(ص) و هفته وحدت، نشست بررسی «زبان وحدت و همدلی در بیان برخی از شعرای پارسی گو» در مرکز فرهنگی سرکنسولگری ایران در هرات با حضور شعراء، ادباء، فرهنگیان و پژوهشگران زبان و ادبیات فارسی برگزار شد.

در این نشست احمد غنی خسروی، رئیس دانشکده ادبیات دانشگاه هرات، گفت: زبان فارسی دری متعلق به یک حوزه زبانی بسیار بزرگ است و سه کشور بسیار بزرگ ایران، افغانستان و تاجیکستان مالکین این زبان هستند و باید پاسدار این زبان و ادبیات باشند.

وی افزود: برگزاری چنین محافل و بحث و تبادل نظر فرهنگیان، ادباء، شعراء و نویسندگان دو کشور باعث نزدیکی ملت ها شده و زبان و ادبیات ما را  تقویت بخشیده و غنی تر می سازد.

رضایی‌دستجردی، وابسته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در هرات نیز در این رابطه گفت: اگر ما دین اسلام را دین خاتم و پیامبر اسلام (ص) را پیامبر خاتم بدانیم، یقینا شروع و سر آغاز این رحمت الهی برای مسلمین که همانا پیوند وحدت و مودت است با میلاد مبارک ایشان آغاز شد.

رضایی‌دستجردی تأکید کرد: باید با تأسی به رسول گرامی اسلام که در حقیقت برای وحدت و همدلی و کامل نمودن مکارم اخلاقی مبعوث گردیده، وحدت و همدلی را حفظ و اعمال و کردار آن حضرت را سرلوحه زندگی مان قرار دهیم.

دیگر ادباء، نویسندگان و فرهنگیان هرات با اشاره به هفته وحدت، بر برادری و اخوت بین مسلمانان تأکید نمودند که بدخواهان اسلام در راستای ایجاد اختلاف و نفاق بین مسلمانان سرمایه گذاری های بسیار سنگین از طریق رسانه ها و انتقال فرهنگ ها انجام داده اند.

در این نشست ادبا و شاعران هراتی قطعه های ادبی و اشعارشان را پیرامون وحدت، همدلی و میلاد پیامبر مکرم اسلام(ص) به سمع و نظر حاضرین رساندند.

ح ح 

نظر شما
ارسال نظر